Politica de garantie

Toate produsele comercializate de MINIPRIX beneficiaza de garantie.

Aplicarea garantiei incepe din ziua in care produsul este livrat catre CLIENT, iar perioada de timp in care se aplica aceasta garantie poate varia, in functie de tipul de produs.

Conform Ordonanței de urgenta nr. 140 din 28.12.2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, următoarele definiții sunt relevante si aplicabile in privința produselor comercializate pe website-ul MINIPRIX :garanția comercială (denumita si „garanție de durabilitate”) - orice angajament din partea MINIPRIX față de client, prevăzut în prezenta politica sau în publicitatea disponibilă în momentul sau înaintea încheierii contractului la distanta, în plus față de obligațiile legale care îi revin MINIPRIX referitoare la garanția de conformitate, de a rambursa prețul plătit sau de a înlocui, a repara sau a întreține bunurile în orice mod, în cazul în care acestea nu corespund specificațiilor sau oricărei alte cerințe care nu este legată de conformitate; termen de garanție (conform OG. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor) - limita de timp, care curge de la data dobândirii produsului sau serviciului, până la care producătorul sau prestatorul își asumă responsabilitatea remedierii sau înlocuirii produsului ori serviciului achiziționat, pe cheltuiala sa, dacă deficiențele nu sunt imputabile consumatorului; garanția prevăzută de lege (conform OG. 140/2021) – este aplicabila pentru orice neconformitate care exista in momentul livrării bunurilor comandate si care este constatata în termen de 2 (doi) ani de la data livrării produsului/produselor comandat.

1. Specificatii generale

1.1. Bunurile consumabile, cum ar fi produsele de ingrijire a pantofilor - aceste produse sunt garantate pana la expirarea termenului de valabilitate scris pe ambalajul produsului. In cazul in care pe ambalaj nu este mentionata data expirarii, se considera ca produsul are o valabilitate de 24 de luni de la data primei utilizari.

1.2. Accesorii

In cazul gentilor si al ochelarilor de soare, MINIPRIX ofera o garantie de 2 ani in cazul in care instructiunile de utilizare si intretinere de mai jos sunt respectate si numai in masura in care producatorul nu ofera o garantie mai mica decat cea acordata de MINIPRIX, caz in care termenul de garantie va fi redus corespunzator perioadei de garantie acordate de producator.

Garantia poate fi aplicata numai in cazul in care, la momentul returnarii produsului, CLIENTUL detine si prezinta toate documentele si elementele care au insotit produsul la livrare (certificat de autenticitate, manual de instructiuni, etichete, documente de vanzare si/sau orice alt document cu valoare legala sau comerciala, care a/au fost inclus(e) in colet in momentul livrarii).
În eventualitatea in care neconformitatea invocata a produsului este constatata de client la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 zile calendaristice de la data livrării comenzii, produsul nu mai poate fi acceptat pentru retur, prezumția de neconformitate existenta deja la momentul livrării bunului fiind astfel in cadrul acestui termen incompatibila cu natura produselor vestimentare comercializate de MINIPRIX.

Pentru a beneficia de garantie CLIENTUL trebuie sa notifice MINIPRIX, in scris, despre orice deteriorare/nefunctionalitate sau neconformitate a produsului, in momentul in care CLIENTUL a luat la cunostinta despre respectivul defect.

Procedura recomandata in vederea accesarii garantiei se aplica dupa cum urmeaza:

- dumneavoastra formulati o sesizare scrisa referitoare la starea produsului achizitionat, pentru care solicitati aplicarea garantiei;

- ulterior primirii produsului returnat de catre dumneavoastra, se va incerca repararea produsului sau aducerea acestuia la conformitate. Daca aceasta masura reparatorie nu este posibila, se va proceda la inlocuirea produsului cu un model identic, in cazul in care partile nu convin altfel si in orice caz, in masura in care exista stoc disponibil pentru inlocuirea produsului.

- in cazul in care niciuna din masurile reparatorii susmentionate nu este posibila, va vom restitui suma de bani achitata pentru acel produs in termen de 14 zile impreuna cu taxa de livrare achitata, daca produsul achizitionat prezinta un caz de lipsa de conformitate, viciu ascuns sau viciu de fabricatie;

- in masura in care, ulterior verificarilor efectuate produsului returnat, vom considera ca defectul reclamat a survenit in urma manipularii incorecte a produsului sau ca urmare a nerespectarii de catre dumneavoastra a conditiilor de utilizare si intretinere, nu veti beneficia de garantie iar produsul va fi reexpediat catre dumneavoastra, daca nu vom conveni de comun acord o alta modalitate de solutionare a situatiei.

2. Tipuri de garantie

MINIPRIX ofera doua tipuri de garantie, dupa caz:

a) garantia comerciala

- se aplica in cazul in care CLIENTUL semnaleaza neconformitatea in primele 30 de zile din momentul in care intra in posesia produsului;

- acopera orice lipsa de conformitate intre produsul prezentat pe SITE si produsul livrat catre CLIENT, in ceea ce priveste descrierea, imaginile si/sau specificatiile tehnice mentionate pe SITE la momentul inregistrarii comenzii;

b) garantia prevazuta de lege

- se aplica pe o perioada de 24 de luni incepand cu ziua in care produsul a fost livrat catre CLIENT, daca instructiunile de utilizare si intretinere au fost respectate.

3. Conditii generale de acordare a garantiei:

ATENTIE!!! Nu taiati eticheta interioara a produsului! Lipsa acestei etichete interioare duce automat la pierderea oricarei garantii

Pastrati documentele primite la livrare pentru eventualele reclamatii de calitate care pot fi adresate MINIPRIX. Prezenta garantie va asigura toate drepturile conferite de legislatia in vigoare (O.U.G. 34/2014, Ordonanței de urgenta nr. 140 din 28.12.2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri O.G. 21/1992, republicata). Modalitatea prin care se asigura CLIENTULUI garantia este inlocuirea acestuia in functie de disponibilitatea produsului similar in stocul MINIPRIX sau, in caz contrar, prin returnarea de catre companie a sumelor platite de catre client in maxim 14 zile de la data transmiterii in scris a notificarii privind lipsa de calitate sau a existentei unei situatii de neconformitate si respectiv returnarea produsului reclamat. Masura reparatorie aplicabila poate fi stabilita prin negociere comuna.

IMPORTANT:

Compozitia precum si pictogramele cu instructiunile de curatare si intretinere ale produsului dumneavoastra se gasesc pe eticheta interioara a acestuia. Acestea sunt specifice produsului dvs. si este obligatorie consultarea acestora.

Verificati semnificatia pictogramelelor de pe eticheta interioara a produsului dumneavoastra.

Denumirea, modelul, codul produsului, data cumpararii, pretul, si adresa se gasesc pe factura emisa si aceasta reprezinta date esentiale de care MINIPRIX are nevoie si le acceseaza pentru solutionarea oricaror reclamatii ulterioare.

4. Instructiuni de utilizare pentru ochelarii de soare

MINIPRIX acorda o garantie de 24 de luni pentru ochelarii de soare comercializati, in cazul in care toate conditiile de mai jos sunt respectate. Va rugam sa luati in considerare faptul ca aceste conditii sunt unele generale si trebuie sa tineti cont, in primul rand, de mentiunile inscrise in manualul de instructiuni care insoteste produsul achizitionat. Garantia pentru lentile si rama se acorda doar in situatia in care eventuala expertiza efectuata de un specialist demonstreaza un defect de fabricatie.

Pentru a asigura o intretinere optima a ochelarilor de soare, va rugam sa urmati instructiunile de mai jos:

- lentilele trebuie curatate doar cu o carpa moale si curata, umezita cu apa curata sau cu solutii speciale de curatare;

- nu folositi servetele obisnuite in curatarea lentilelor;

- ochelarii de soare trebuie pastrati doar in saculeti de dimensiuni corespunzatoare, sau in carcase speciale/etuiuri, captusite cu material moale;

- nu pozitionati ochelarii cu lentilele in jos pe suprafete dure sau denivelate, nu ii introduceti in buzunar sau in geanta daca nu au fost asezati in carcasa speciala/etui, intrucat se pot zgaria sau deteriora cu usurinta;

- folositi intotdeauna ambele maini atunci cand puneti sau scoateti ochelarii de la ochi;

- verificati periodic suruburile si articulatiile ochelarilor de soare, intrucat acestea isi pot diminua rezistenta din pricina miscarilor repetate;

- nu expuneti ochelarii de soare la variatii extreme de temperatura sau la surse directe de caldura (foc, uscatoare de par etc);

- apelati numai la specialistii autorizati pentru orice reparatie/modificare adusa ochelarilor de soare.

5. Instructiuni de utilizare incaltaminte

Dupa fiecare purtare, incaltamintea se pune pe santuri potrivite ca marime si forma. Pentru a crea conditii optime de purtare si a mari durata de folosire, se recomanda purtarea alternativa a 2-3 perechi de incaltaminte. Incaltamintea cu fete din piele se curata de praf cu o carpa sau o perie moale. Dupa cateva purtari se va aplica un strat de crema sau ceara de pantofi, dupa care se lustruiesc cu o carpa moale. Incaltamintea lipita sau cu o talpa de cauciuc se va feri de actiunea produselor petroliere (motorina, benzina etc.), ulei, alcool, acetona sau alte produse chimice. La toate categoriile de pantofi se interzice spalarea acestora in masina de spalat sau contactul indelungat cu apa. Udarea puternica a fetelor cu apa sau alte lichide poate duce la dezlipirea incaltamintei, deteriorarea fetelor si implicit la pierderea garantiei produsului. Fata incaltamintei se va feri de lovituri directe sau intepaturi. Incaltamintea se usuca lent, ferita de surse directa de caldura. Se impune folosirea incaltatorului pentru evitarea deteriorarii premature a incaltamintei in zona calcaiului. Pentru a proteja pielea dumneavastra de actiunea substantelor chimice, incaltamintea e vopsita cu culori vegetale, ca urmare vopseaua interioara poate migra. Acesta nu este un defect.

6. Instructiuni de utilizare si intretinere articole de imbracaminte (din piele sau material textil) si curele din piele:

Ori de cate ori se impune, imbracamintea de piele se curata cu o carpa moale uscata sau imbibata in apa curata, fara a se folosi detergenti, solventi, inalbitori sau orice alte produse chimice. Acestea pot deteriora ireversibil aspectul pielii, fapt care nu este acoperit de garantie. Se interzice spalarea articolelor de imbracaminte si a curelelor din piele in masina de spalat indiferent de tipul masinii de spalat sau de programele optionale ale acesteia. In cazul in care produsul dumneavoastra s-a udat in conditii de utilizare normala (ploaie, ninsoare) stergeti-l cu o carpa moale, uscata si lasati-l la uscat la temperatura camerei ferit de surse directe de caldura (radiatoare, aragazuri, uscatoare etc.). Feriti produsul dumneavoastra din piele de obiecte care pot provoca zgarieturi, arsuri, perforari sau orice actiune fizica de natura sa-l deterioreze. In cazul in care apelati la servicii specializate de curatatorie/spalatorie pentru intretinerea produsului dumneavoastra societatea noastra nu poate fi facuta raspunzatoare in nici un fel de defect ce poate aparea datorita procesului de curatare/spalare.

7. Instructiuni de utilizare si intretinere genti si posete din piele:

Gentile si posetele comercializate de firma noastra sunt destinate exclusiv pentru accesorii. Gentile si posetele comercializate de societatea noastra nu sunt pentru a fi folosite ca bagaje de voiaj. Greutatea maxima admisa pentru posete este de 1 kg, iar pentru genti de 3 kg. Pentru o utilizare indelungata si in cele mai bune conditii respectati aceleasi instructiuni si recomandari prezentate mai sus in acest certificat la capitolul destinat imbracamintei din piele.

Garantia se ofera dupa constatarea deficientelor. Pentru aceasta este necesara returnarea produsului conform Termeni si Conditii.

8. Bijuterii

Pentru a putea beneficia de garantia de 24 de luni acordata de MINIPRIX pentru bijuteriile comercializate, dar si pentru a prelungi durata de viata a bijuteriilor dvs., este necesar sa respectati instructiunile de mai jos. De asemenea, va rugam sa apelati exclusiv la specialistii din centrele autorizate pentru orice reparatie/ modificare adusa bijuteriei:

- cand nu sunt folosite, toate bijuteriile trebuie pastrate in casete speciale, compartimentate, sau in saculeti din material textil moale, pentru a asigura o separare corecta a bijuteriilor in functie de materialul din care sunt confectionate;

- recipientele in care alegeti sa depozitati bijuteriile trebuie sa fie plasate in locuri curate, ferite de praf, lumina directa sau umiditate;

- nu depozitati si nu purtati bijuteriile din aur sau argint impreuna cu bijuterii confectionate din alte materiale (otel, bronz, cupru, aliaj sau placate);

- perlele trebuie ferite de obiecte metalice si de pietre fatetate;

- nu expuneti pietrele pretioase si semipretioase la lumina naturala sau artificala directa, intrucat exista riscul ca pietrele sa-si diminueze culoarea sau stralucirea naturala;

- pietrele fatetate necesita o atentie deosebita, intrucat se pot zgaria sau deteriora cu usurinta. Evitati aducerea pietrelor in contact cu obiecte ascutite sau cu agenti daunatori;

- nu supuneti bijuteriile la socuri mecanice, lovituri, zgarieturi si nu le aduceti in contact cu materiale sau substante abrazive sau chimice;

- nu aduceti bijuteriile in contact direct cu apa, transpiratie, parfumuri, produse cosmetice sau substante chimice (spray-uri, detergenti, inalbitori, cloruri, alcool, solventi, petrol etc);

- nu purtati bijuteriile in timpul somnului, exercitiilor fizice sau activitatilor casnice, intrucat riscati sa expuneti bijuteriile la substante nepermise sau sa le zgariati, deteriorati, deformati sau rupeti;

- curatati bijuteriile doar cu o carpa moale, uscata, curata si cu solutii speciale destinate curatarii si intretinerii bijuteriilor. Nu folositi detergenti, solventi, inalbitori, substante chimice sau abrazive pentru a curata bijuteriile, intrucat acestia pot cauza daune ireversibile aspectului si calitatii bijuteriilor;

- manevrati bijuteriile cu grija, si evitati miscarile bruste, pentru a preveni posibilele deteriorari ale sistemelor de inchidere (in special in cazul bratarilor, cerceilor, colierelor si lantisoarelor).

9. Produse cosmetice

Certificat de conformitate

MINIPRIX garanteaza ca toate produsele cosmetice comercializate prin intermediul acestui site respecta standardele prevazute de Directiva Europeana 76/768/CEE privind vanzarea produselor cosmetice si de legislatia aplicabila privind sanatatea publica din fiecare din tarile in care activeaza MINIPRIX.

MINIPRIX garanteaza ca produsele au fost fabricate in conformitate cu reglementarile privind igiena, securitatea muncii si de mediu, pe baza Certificatului de conformitate sau Certificatului de origine primit de la furnizorii sai.

10. Jucarii

Produsul achizitionat de pe site-ul MINIPRIX este un produs original si autentic si garantam originea si siguranta acestuia. Toate produsele cumparate de dumneavoastra prin intermediul site-ului MINIPRIX sunt fabricate conform prevederilor legale privind siguranta in domeniu. Garantia MINIPRIX se bazeaza pe Certificatul de conformitate obtinut de la furnizorii sai (fabricantul produsului sau distribuitorul autorizat al fabricantului).

11. Aparate electrice de joasa tensiune

Certificat de conformitate

MINIPRIX garanteaza ca aparatele electrice de joasa tensiune vandute de MINIPRIX conform Certificatului de conformitate primit de la furnizor (fabricantul produsului sau distribuitorul autorizat al fabricantului) au fost concepute in conformitate cu regulile de buna practica tehnica in ceea ce priveste aspectele de siguranta in vigoare in Uniunea Europeana. De asemenea, MINIPRIX certifica faptul ca produsele au fost fabricate conform regulilor de siguranta elaborate de Comisia Internationala pentru Reguli de Aprobare a Echipamentelor Electrice (CEE) sau de Comisia Internationala electrotehnica (IEC).

In cazul in care exista intrebari sau sugestii in legatura cu MINIPRIX, va rugam sa ne contactati prin intermediul aplicatiei WhatsApp la numarul de telefon 0737.422.817 sau prin email la suport@miniprix.ro (vezi programul de lucru in pagina Despre Noi - Contact).