Politica de retur

11. Returnarea produselor

11.1. In conformitate cu OUG 34/2014, in cazul In care nu sunteti multumit/a de produsul primit, aveti posibilitatea de a-l returna In termen de 14 zile calendaristice de la primire, fara penalitati si fara a fi necesara invocarea unui motiv. Singurul cost pe care va trebui sa-l suportati este taxa de transport pentru returnarea coletului, cu exceptia cazului in care transportul returului este suportat de catre MINIPRIX.

Returul produselor este posibil si in magazinele MINIPRIX exclusiv pentru produsele comandate online de pe SITE, in conditiile art. 13.13. din prezenta politica si in conditiile art. 8.8. din cadrul documentului Termeni si Conditii.

11.2. Dacă ați decis să returnați integral o comandă, este necesar să ne comunicați intenția de returnare în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data livrării produsului comandat/produselor comandate prin accesarea Politicii de retur simplificata prevăzută la art. 11.13. sau prin folosirea formularului de retragere disponibil pe SITE sau prin orice alta metoda în scris, din care săa rezulte intenția dumneavoastră neechivocă de a vă retrage din contractul la distanta încheiat cu MINIPRIX.

11.3. Este de preferat ca returul sa fie efectuat in ambalajul original al acestuia. In cazul returnarii produsului in alt ambalaj decat cel in care produsul a fost livrat, returul va fi acceptat daca produsul nu prezinta urme de uzura, nu este deteriorat, are toate etichetele atasate si este complet – inclusiv cu accesorii, certificat de garantie, manual de instructiuni, etc.

11.4. Din ratiuni de igiena produsele alimentare sau alte produse vestimentare precum ciorapii si/sau lenjeria intima nu se returneaza. Tot din ratiuni de igiena, incaltamintea comandata de pe SITE, trebuie sa fie probata cu soseta.

11.5. Recomandam ca returul produselor din tarile in care MINIPRIX asigura servicii de livrare sa fie realizat cu Compania partenera MINIPRIX care a efectuat livrarea coletului avand in vedere ca preturile sunt negociate in beneficiul CLIENTILOR Companiei, insa CLIENTUL are la dispozitie posibilitatea de a returna prin orice mijloace produsele suportand taxele de retur aferente. Nu vor fi acceptate retururi ale produselor comandate online si livrate personal sau prin reprezentanti in magazinele fizice ale Companiei.

11.6. Pentru restituirea de catre MINIPRIX a contravalorii produsului returnat, este necesara transmiterea de catre dumneavoastra a unui cod IBAN corect in care va vom restitui suma aferenta produsului returnat din care vom retrage taxa de transport pentru returnarea coletului. MINIPRIX nu este/nu poate fi facut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de CUMPARATOR, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia. MINIPRIX nu poate efectua plata intr-o anumita valuta sau intr-un cont din strainatate, cu exceptia cazului in care sunt realizate retururi din tarile spre care MINIPRIX ofera servicii de livrare, iar codul IBAN transmis de catre CLIENT este corect.

11.7. Exceptie de la art. 11.6 costituie situatia in care produsul este retrunat ca urmare a neconformitatii produsului achizitionat sau a existentei unui viciu ascuns sau de fabricatie, respectiv a unei deficiente calitative a produsului livrat care nu a fost si nu putea fi cunoscuta de client prin mijloacele obisnuite de verificare, caz in care MINIPRIX va restitui suma achitata de dumneavoastra pentru respectivul produs, rambursand inclusiv taxa de transport achitata pentru livrarea produsului neconform si daca este cazul, taxa de transport achitata pentru realizarea returului.

11.8. Va vom restitui contravaloarea produsului returnat si dupa caz, a costului de livrare si/sau retur in cazurile prevazute in cadrul art. 11.7, in maximum 14 zile calendaristice din momentul in care returul dvs. ajunge in depozitul nostru. Restituirea se va efectua prin transfer bancar.

11.9. In cazul in care ati achitat produsul online, prin card bancar, va vom restitui suma aferenta produsului returnat din care vom retrage taxa de transport pentru returnarea coletului, in acelasi cont bancar din care ati efectuat plata, cu exceptia cazurilor de neconformitate ale produslui returnat astfel cum este prevazut in art. 11.6.

11.10. Returul poate fi refuzat de catre MINIPRIX in urmatoarele situatii:

11.10.1. In cazul inlocuirii produsului achizitionat cu un alt produs avand alte specificatii sau de un tip diferit;

11.10.2. In cazul in care cererea de returnare depaseste termenul de 14 zile calendaristice prevazut la art 11.2 dupa ce ati anuntat in prealabil intentia de retur, caz in care costul retransmiterii produsului catre client va fi achitat de catre acesta din urma;

11.10.3. In cazul in care se returneaza un produs care nu este in aceeasi stare in care a fost livrat, respectiv avand toate etichetele intacte impreuna cu toate documentele care au insotit produsul/produsele returnat(e) si se dovedeste reaua intentie a clientului cu privire la integriatea produsului returnat.

11.11. Nu vor fi acceptate la retur urmatoarele produse, in functie de existenta acestora pe website la un moment dat (enumerarea nu este limitativa):

- Etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului ori eticheta de retur sunt deteriorate sau lipsesc;

- Alimentele achizitionate;

- Produsele purtate, spalate sau care miros a parfum;

- Produsele sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator (de ex: produse cosmetice);

- Produse de ingrijire personala: cosmetice, parfumuri, produse pentru igiena intima si igiena dentara;

- Lenjerie intima: de orice fel;

- Produse din categoria jucarii (de ex: lego, fluiere, trompete), copii & bebe (de ex: scutece absorbante de unica folosinta), petshop (de ex: cosuri, jucarii, accesorii);

- Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

- Bunuri care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

- Inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;

- Ziare, periodice si reviste;

- Imprimante sau multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate;

- Echipamente cu licente OEM activate (licente preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);

- Echipamente de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate;

- Echipamentele protejate de parole introduse de UTILIZATOR sau cele care au configurate conturi personalizate ale UTILIZATORILOR ce impiedica aducerea dispozitivului la starea initiala din punct de vedere software;

- Aparatele de aer conditionat care au fost montate, aparatele de bucatarie care au fost folosite, masinile de calcat care prezinta urme de utilizare (zgarieturi pe talpa, urme de calcar, etc.), aspiratoare care au fost folosite, aparatele de bricolaj care au fost utilizate.

11.12. Daca se constata ca nu sunt indeplinite conditiile mentionate mai sus, contravaloarea produselor returnate nu va fi achitata, iar coletul va fi retrimis catre CUMPARATOR acesta urmand sa suporte si costurile de retrimitere.

11.13. Returul produselor in magazinele MINIPRIX este posibil numai pentru produsele comandate online prin intermediul SITE-ului daca livrarea produselor a fost de asemenea realizata in magazin. Un produs returnat in magazin, poate fi transportat de catre CLIENT la
locatia aleasa in masura in care magazinul respectiv este disponibil (deschis si in limitele
programului de lucru comunicat), sau CLIENTUL poate opta pentru returnarea produsului prin curier, caz in care va fi retinut costul returului (in valoare de 14 lei in masura in care curierul selectat este partener al MINIPRIX). Rambursarea contravalorii produsului returnat in magazinul MINIPRIX va fi realizata dupa trecerea unui termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii coletului returnat.
Momentan, in magazinul Miniprix Constanta nu se pot efectua retururi ale comenzilor plasate online.

11.14. Politica de retur simplificata

Politica de retur simplificata permite utilizatorilor nostri sa efectueze o cerere de retur prin transmiterea formularului de retur intr-un mod facil din punct de vedere tehnic și operational.

Cum functioneaza?

Din Contul dumneavoastra de client, urmati pasii pe care ii descriem in continuare:

• in sectiunea „Returnari” accesati butonul „Adauga o cerere de retur”;
• selectati produsul/produsele eligibile pentru retur (pe care doriti sa le returnati);
• selectati cantitatea de produse returnate si motivul returului;
• completati detaliile de contact si adresa de ridicare a returului;
• selectati metoda de returnare a costului achitat pentru produsul comandat/produsele comandate, respectiv transfer bancar si introduceti un cont IBAN valid;
• apasati butonul „Trimite solicitarea”.

Pentru clarificare, prezentam in continuare pasii detaliati mai sus sub forma unor pictograme vizuale reprezentand etapele din cadrul noii proceduri de retur MINIPRIX:

CONT CLIENT - RETURNARI

alt text

ADAUGA O CERERE DE RETUR

alt text

FINALIZATI SOLICITAREA DE RETUR

alt text

In cazul in care doriti sa transmiteti un retur prin procedura standard, va rugam sa descarcati formularul de retur pe care il completati, AICI.

Indiferent de modalitatea aleasa impacheteaza produsele pe care doresti sa le returnezi, noteaza pe colet ID-ul comenzii si trimite-le catre MINIPRIX - Departament RETURURI, la adresa Calea Bucurestilor nr 289, Otopeni, Ilfov.

Pentru trimiterea returului veti fi contactat/a de catre curierul alocat de sistemul informatic. In e-mailul primit dupa plasarea cererii de retur regasiti numele firmei de curierat si numarul notei de transport alocata coletului de retur.

Va rugam solicitati curierului Nota de Transport ce insoteste coletul de retur pentru a putea urmari tranzitul acestuia.

Suma de 14 Lei se va retrage din valoarea produselor returnate si va figura pe factura de retur.

Prevederile legale ale politicii de retur se aplica si in cazul returului simplificat si detaliat mai sus.

In orice caz, pe parcursul etapelor de procesare a returului pana la data la care ajunge inapoi in depozitul nostru si ulterior in cadrul operatiunilor interne de verificare a integritatii produsului/produselor returnate, va vom informa prin e-mail cu privire la statusul returului.

Ultima versiune: Martie 2024